09.02.2922. Середа.Основи здоров'я . 9 клас.


Доброго ранку ! Ми починаємо.

Тема: Роль життєвих цінностей у формуванні характеру.   Цінності і якість життя.  

·         Згадаємо : Які чинники впливають на формування характеру людини?

https://www.youtube.com/watch?v=UWfkiwblyJ0

Цінностіце те, що, важливо для вас, за допомогою чого люди звіряють і оцінюють будь-що у своєму житті.

Життєві цінностіце ідеї, ідеали, цілі, до яких прагнуть людина і суспільство.

Ціннісні орієнтації це ті стани, явища та процеси в навколишньому житті, які стають орієнтиром для людини, спрямовують формування її цілей, а також способи їх досягнення

Опрацювати  §- 17;

Переглянте відеоурок

https://www.youtube.com/watch?v=WX5nBL7-VCo

1.     Притча про цінність життя

      Після шторму беріг моря був усипаний морськими зірками. Дівчинка дуже любила морські зірки і не хотіла, щоб вони гинули. Вона йшла берегом моря, піднімаючи зірки і відпускаючи їх в хвилі, не зупиняючись і не відпочиваючи.

     До неї підійшла серйозна, доросла і "тверезо міркуюча" людина. Він із здивуванням звернувся: "Дівчинка, ти що робиш? Ти все одно не врятуєш усіх! Це не має сенсу"!. Дівчинка, на хвилину зупинившись, подивилася на нього і відповіла: "Це має сенс для тих, кого я вже врятувала". А потім з такою ж завзятістю продовжила свою справу. Чоловік повільно, замислившись, побрів додому. І ніхто так ніколи і не дізнався, зрозумів він чи ні, що кожне врятоване життя має величезну цінність для того, хто її має.

 

·        В ім'я яких цінностей люди ризикували життям?

 

 

2.     Притча про щастя

    Бог зліпив людину з глини, і залишився у нього невикористаний шматок.

- Що ще зліпити тобі? - запитав Бог.

- Зліпи мені щастя, - попросила людина.

  Нічого не відповів Бог, і тільки поклав людині в долоню шматочок глини, що залишився.

 

·        Який сенс ви бачите в цій притчі?

 

3.     ***

    Журналіст запитав майстра:

- Що ви зазвичай робили до того, як стали Просвітленим?

- Я зазвичай рубав дрова і носив воду з колодязя.

- А тепер, коли ви стали Просвітленим, що ви робите?

- Що ж я можу робити? Рубаю дрова і ношу воду з колодязя.

  Журналіст, природно, здивувався:

- Тоді в чому ж тоді різниця?

  Майстер посміхнувся:

- Різниця велика. Тепер все відбувається природно. Раніше це було обов'язком, який мені доводилося виконувати, робити без бажання, примушуючи себе. Я робив це тому, що мені наказували це робити. Мій учитель велів мені рубати дрова, і я рубав, хоча в глибині душі не бажав цього робити. Тепер я рубаю дрова, знаючи про позв'язану з цим радість. Це вже не обов'язок, а розуміння. Холодає, скоро зима, нам будуть потрібні дрова. Учитель старіє, йому треба більше тепла. З цієї ж любові я ношу йому воду з колодязя. Різниця - величезна. Немає небажання, немає опору. Я відгукуюся на поточну необхідність, і знаходжу в цьому радість.

 

·        У чому сенс саморозвитку і внутрішнього пошуку?

 

4.     Урок метелика

     Одного разу в коконі з’явилася маленька щілина. Перехожий, який випадково проходив повз, довго стояв і спостерігав, як через цю маленьку щілину намагається вибратися метелик …

     Минуло багато часу, метелик ніби залишив свої зусилля, а щілина залишалася такою ж маленькою. Здавалося, метелик зробив усе що міг, і що ні на що інше в нього не було більше сил …

     Тоді перехожий вирішив допомогти метелику, він узяв складаний ножик і розрізав кокон. Метелик негайно вибрався. Але його тільце було слабким і немічним, його крила були прозорими і ледь рухалися.

     Чоловік продовжував спостерігати, думаючи, що ось-ось крила метелика розправляться і зміцніють і він полетить. Але такого не сталося!

    Залишок життя метелик волочив по землі своє слабке тільце, свої нерозправлені крила. Він так і не зміг полетіти…

     А все тому, що чоловік, бажаючи йому допомогти, не розумів того, що зусилля для виходу через вузьку щілину кокона, необхідні метелику, щоб рідина з тіла перейшла в крила і щоб метелик зміг літати. Життя змушувало метелика з труднощами залишати цю оболонку, щоб він міг рости і розвиватися.

    Іноді саме зусилля необхідні нам у житті.

 

·        Якби ми могли  жити, не зустрічаючись з труднощами, якими ми були?

 

Рецепт щастя : візьміть чашу терпіння, влийте в неї повне серце любові, додайте дві жмені щедрості, посипте добротою, плесніть трохи гумору і додайте якомога більше віри, Усе це добре перемішайте. Намажте на шматок відпущеного вам життя і пропонуйте кожному, кого зустрінете на своєму шляху.

 

Удачі! У вас все буде добре! Бережіть себе!

 


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

04.04.2022. Понеділок. Фізика 9 клас

04.04.2022. Понеділок. Алгебра. 7 клас